Program ˝U Kaštelu i na Dvori˝, je projekt svih odgojnih skupina Dječjeg vrtića Vrtuljak Marčana koji ima za cilj upoznati djecu sa važnostima i specifičnostima našega mjesta, Marčanskih Dvora i staroga Raklja, Kaštela – Castelvecchio di Rachele. Provedbom istraživačko spoznajnih aktivnosti, likovnih aktivnosti, šetnjama, izletima, imitativnim igrama, djeca upoznaju nekadašnji život svoga kraja od nastanjenosti ljudi, načinom gradnje, značajnosti Kaštela i Dvora… Suradnjom sa društvenom sredinom upoznaje se imena i prezimena ljudi te imena Dvora. Slušajući priče mještana stvaraju se priče djece i spoznaja o nekadašnjem načinu života ljudi. Spontanim sudjelovanjem djeca imaju priliku doživjeti i usvojiti značajke sredine kojoj pripadaju.
U Kaštelu i na Dvori
Pedagoška godina 2018./2019. Anno pedagogico 2018 / 2019 |
Aktivnost/ attività | Uključenost po odgojnim skupinama / Inclusione delle attività nei gruppi educativi | Na koji su način uključeni odgajatelji / In quale modo sono inclusi gli educatori | Na koji način su uključeni djeca / In quale modo sono inclusi i bambini | Broj djece i odgajatelja / Numero di bambini e educatori |
Rujan 2018. | Sakupljanje raznih informacija, starih fotografija, brošura iz roditeljskog doma i šire… | Skupine: Pčelice, Leptirići i Bubamare | Priprema materijala, poticaja, sakupljanje informacija sa interneta, razgovori sa starosjediocima, pronalaženje fotografija | Sakupljanje informacija iz roditeljskog doma, djed, baka, fotografije starog Raklja i Marčanskih Dvori | 47 djece + 6 odgojitelja |
Listopad 2018. | Gost u vrtiću prepričava priču o starom Raklju, upoznavanje centra stare jezgre Marčane | Organizacija šetnja selom Marčana te šetnja do starog Raklja- Castelvecchio di Rachele | istraživanje ulica, kontrada, zbijenost kuća, izrada makete dvori od neoblikovanog materijal | ||
Studeni 2018. | Izgled i svrha dvori, posjet ruševinama nekadašnjeg kaštela u starom Raklju | Organizacija- posjet Čalićevim dvorima te kaštelu | Upoznavanje sa gospodarskom
zgradom, štalom, lokve, njive, oblikovanje Dvora i Kaštela od stine |
||
Prosinac 2018. | Najzastupljenija životinja na Dvoru, boškarin, krava…
Zamišljamo Kaštel -maketa |
Upoznavanje sa još jednim Dvorom -Pecinovi, stihovi o Dvorima.
Priprema materijala i poticaja |
Promatranje životinja, izgled, veličina, rad u polju, stihovi o volu, glazbene aktivnosti | ||
Siječanj 2019. | Život ljudi u starom Raklju i na Dvori | Organizirati posjet dvoru, suradnja društvena sredina, priprema materijala i poticaja | Istraživačke aktivnosti, likovne aktivnosti, glazbene aktivnosti | ||
Veljača 2019. | Imena dvora, te nastanak po nadimcima i prezimenima,
Nastanjenost na Kaštelu |
Napušteni Dvori i nastanjeni dvori, suradnja sa društvenom sredinom, priprema materijala i poticaja | Uspoređivanje, istraživačke aktivnosti, životno-praktične i radne aktivnosti, imitativne igre | ||
Ožujak 2019. | Formiranje kruga Dvora oko sela Marčana, pronalazak još Dvora.
Istraživanje iskopina staroga Raklja sa arheolozima |
Suradnja sa društvenom sredinom, suradnja sa arheolozima | Likove aktivnosti, nastavak rada na maketi, promatranje što sve čini dvor, istraživačko spoznajne aktivnosti, likovne aktivnosti, imitativne igre | ||
Travanj 2019. | Uspoređivanje različitosti i sličnosti na dvorima
Dramatizacija života u starom Raklju |
Organizacija izložbe starih fotografija i dječjih radova, zbirka aktivnosti uz prikaz projekta, izrada didaktičke igre | Obilježavanje svakog dvora po imenu, glazbene aktivnosti, istraživačko spoznajne aktivnosti |
Beside u jatu … da se ne zabi
Program „Beside u jatu … da se ne zabi“ je projekt skupine Pčelice Dječjeg vrtića „Vrtuljak Marčana“, područnog odjeljenja Rakalj koji ima za cilj osvijestiti važnost kulturne baštine te poticati djecu na učenje kulture, jezika i običaja rodnog mjesta Mate Balote- Rakalj.
Provedbom radionica pjevanja, radionicom lončarstva, slikarstva i fotografije djeca se upoznaju sa dijalektom rakljanskog kraja te instrumentima, plesom i životom Mate Balote.
Putem stihova Mate Balote širi se spoznaja i pozitivan stav prema nasljeđu, osigurava se put očuvanja baštine i kulturnog identiteta. Spontanim sudjelovanjem djeca imaju priliku doživjeti i usvojiti značajke sredine kojoj pripadaju.
Pedagoška godina 2017./ 2018. Anno pedagogico 2017 / 2018 |
Aktivnost/ attività | Uključenost po odgojnim skupinama / Inclusione delle attività nei gruppi educativi |
Na koji su način uključeni odgajatelji / In quale modo sono inclusi gli educatori |
Na koji način su uključeni djeca / In quale modo sono inclusi i bambini |
Broj djece i odgajatelja / Numero di bambini e educatori |
Rujan 2017. | Mate Balota i Memorijalna zbirka | Skupina Pčelice | priprema materijala i poticaja, posjet muzeju Mate Balote, sudjelovanje na „Susretima na Dragom kamenu“ | Biranje materijala i poticaja, donošenje knjiga, stihova od Mate Baloti iz kuće, prenošenje iskustava i uspomena iz kuće |
17 djece + 2 odgojitelja |
Listopad 2017.
|
Narodna nošnja: muška i ženska | Uređenje prostora, priprema materijala i poticaja, poticanje na različitosti u nošnji, šivanje nošnje od raznog materijala, donošenje nošnje u vrtić | Ukrašavanje prostora, donošenje nošnje u vrtić, donošenje materijala, manipulacija raznim alatima i materijalima, glazbene aktivnosti |
17+2 |
|
Studeni 2017.
|
Instrumenti i glazba | Izrada instrumenata, zajednička suradnja KUD-a, suradnja sa glazbenikom koji je uglazbio stihove Mate Balote, ples Balun, Ballo di sedia… | Likovne aktivnosti, glazbene aktivnosti, dokumentiranje fotografijama
ples Balun, Ballo di sedia… |
17+2 |
|
Prosinac 2017. | Običaji za vrijeme Božića i Nove godine | Suradnja društvena sredina, priprema materijala i poticaja te radionice sa roditeljima „Božić po starinski“ | Ukrašavanje prostora po običajima, pečenje domaćih kolača…… |
17+2 |
|
Siječanj 2017.
|
Lončarstvo, ribarstvo i Kamenoklesarstvo | Organizacija posjeta, izleta , radionica lončarstva | Istraživačke aktivnosti, likovne aktivnosti izrada lonca od gline |
17+2 |
|
Veljača 2017.
|
Krušna peć, ognjište i Ulika | Suradnja sa društvenom sredinom, priprema materijala i poticaja, stihovi „Ulika“ | Manipulativne aktivnosti, izrada krušne peći, pečenje kruha u krušnoj peći, glazbene aktivnosti, izrada ognjišta |
17+2 |